Thursday, September 20, 2012

Tiada Tajuk Tetap

assalamualaikum pembuka kata untuk post kali ni.

     aku tak tahu nak cerita pasal apa. duduk telepu dan bersila atas kerusi komputer dan mengadap komputer yang 18inci ni. buat aku makin buntu. kadang kadang terdiam bila teringat bende bende lama. lame. bodoh bila teringat. aku tak nak ingat pun kalau boleh. bende bende lama boleh buat sakit hati. boleh buat aku jadi sedih. so let bygone be bygone. gone terus pun bagus.

    baru habis trial SPM. woooo, baru habis ke? dah seminggu lepas aku habis trial. dah seminggu lepas aku memerah otak untuk trial. dah seminggu lepas juga aku terasa bahang SPM. tapi terasa terasa bahang SPM ni, dah seminggu aku tak bukak buku. selak selak tu ada lah sikit sikit. ni ke namanya terasa bahang SPM? lupakan je lah kalau kau jawab AddMath pun macam pulang kertas kosong pada cikgu. kadang kadang aku terasa bodoh berada disekeliling rakan rakan. biar lah. hidup aku.

    mulut ni nak maki maki aje bila mata ni nampak kau. tapi disebabkan jarang berjumpa. tak la terasa nak maki tu. bertimbun agaknya dosa bila aku ternampak kau. tak mampu nak kata apa la. kalau perkataan yang tak biasa aku sebut cthnya "bullshit. shit. damn. fuck" ni tersebut dari mulut secara tiba tiba. tapi aku mampu kalis dengan "Astaghfirullah. Ya Allah, Subahanallah. Allahuakbhar" sebenarnya aku tak membenci sesiapa. cuma hati ni ber'Syaitan bila ada je yang tak kena kat mata ni. biasa lah manusia bernafsu. manusia yang tak mampu kawal nafsu dengan meluahkan perkataan perkataan yang tak senonoh tu, Bodoh sebenarnya. macam tak tetap Iman.

    kalau dulu sifat aku suka sangat sound orang. tapi aku rasa tu tak perlu kan. bila ingat balik. ahh babi! bodoh betul apa yang aku buat dulu. tak menampakkan KEAYUAN diri sendiri. ianya akan buat orang pandang rendah serendah rendahnya pada aku. tapi sekarang aku sound jugak orang. bertempat lah. kalau betul tak tahan memang kena lah. nothing enough dalam hidup ni. manusia tak pernah bersyukur.

    kita suka tengok orang bahagia kan? of course la suka. sape tak suka tengok orang bahagia tu angkat tangan kau cepat? ada lah tu rasa cemburu, iri hati dengki serta ber'Syaitan nya hati kau tu. bersihkan lah ye. tersenyum lah saat orang lain juga tersenyum. tak hilang kemana darah kau tu kalau kau senyum. bukanya mati pun! jantng kau pun tak berhenti berdegup kalau kau senyum. tapi biar ikhlas! jangan sebab terpaksa. tak perlu membodohkan diri kata suka kalau kau tak suka. tak perlu membodohkan diri kata tak suka bila kau suka. bila orang lain dah tahu kau menipu. terserlah kebodohan kau yang tarang lagi bersuluh tu.

    kalau lah dekat Makkah tu dengan Malaysia. aku mapu berhabis duit untuk pergi kesana dan dapatkan air ZamZam untuk mereka mereka yang bermasalah hati. bersihkan lah hati. aku pun tak lah bersih sangat hati. tapi dalam proses membersihkannya agar tak ada kotor yang tercalit dalam hati ni. agar aku bahagia tengok orang bahagia. agar aku mampu tersenyum melihat orang yang bermuka dua dengan aku sedang menipu aku.  agar aku juga mampu mengatakan "tak mengapa. aku tahu apa kau maksudkan" bila berhadapan dengan orang orang yang menganggap aku musuhnya.

p/s: jangan pernah buang tenaga untuk MENGAIS benda yang dah kau BENAMKAN sedalam dalamnya dalam bumi. kau akan kelihatan bodoh bila dipandang orang ramai.

enjoy! thank you for viewing.

No comments:

Post a Comment